Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Ego Dog's - 13 juli 2011 19:51

  

"Koala" halvsyster till Amazingkullen (också dotter till Quickie) 20 månader gammal och helt outstandning mentalt!


Det verkar vara full fräs i samtliga valpar, gud vad roligt. Allt jag hoppats på har gått som jag velat, stor kamplust, mycket jakt, sociala, glada och väldigt orädda valpar! Vem har sagt att pumi måste vara reserverade hundar?


Bara man är petig med det man använder så kan det bli hur bra som helst, hmm det där lät lätt, ja ibland blir det ju inte som man tänkt sig ändå när det gäller avel, men jag måste säga att första kullen har uppfyllt mina förväntningar och lite till mentalt och kanske även extriört men det får tiden utvisa när alla valpar är "klara"! Det ska bli spännande att se fyra av sex valpar på årets pumiträff i Norberg i augusti. Kicki kan inte du också komma? Det är över 30 pumi fantaster och fyra kull syskon på plats!

Aino, det kanske är lite långt för er att åka från Finland, det kan kan jag förstå!


Sitter och klurar på mitt nästa drag som uppfödare och det är inte lätt ska jag säga, nej, jag vill inte lägga mig när det gäller vissa bitar, jag tycker det är så viktigt med tillgänglighet, ljudkänslighet och stor arbetslust.... och dom pojkar jag funderat lite på har inte alla bitar, trist att så få MH:ar sina pumi. Koala är anmäld till ett MH i augusti, hoppas hon kommer med, annars blir det tredje MH:t fröken inte får plats på, inte alltid lätt att vara avvikande från bruksraserna när det kommer till MH.


När det gäller MH ska jag anordna ett gemensamt MH för hela kullen, så fort det är klart kommer mer info.


Simma lugnt, och du Khira, ta det lugnt med fågel och grodjakterna! (att äta sitt bajs, har jag också haft hundar som gjort när dom varit valpar, framförallt när dom är bebisar, jag var "på" dom ett par gånger och se la det sig.... nu finns det inga tendenser till att vilja äta det bruna som kommer ur den andra änden... hoppas det ger med sig!)


Det skulle också vara roligt att se vilka som läser bloggen, för det är en hel del dagligen, lämna gärna en kommentar och länka till din hemsida så publiceras den!

Ovido - Quiz & Flashcards