Alla inlägg under september 2011

Av Ego Dog's - 23 september 2011 07:07

Hejhej


Igår följde jag och Silver med till Emmas får.  Och jag säger bara fyfan. 

Vad han är grym,  han är så bra och så bäst. Hela tiden! :)  ( Måste få skryta)

Emma sa de, och jag kunde se de... han är duktig!  Han ska bara få tuffa på sig lite.. och inse att det faktiskt är han som bestämmer över fåren i hagen, och det är han som flyttar dom!  Sen så.  Han rusade inte bara på fåren utan han stannade upp och tänkte " Vad är det jag gör, okej vi gör såhär "  Han var jätte fin på fåren, och han är lättstyrd sa Emma.   Ser verkligen fram emot mera vallning med honom!


Har de andra valparna varit hos får?

Av Ego Dog's - 9 september 2011 08:15

Godmorgon!


Våran snälla valpkurs lärare (kennelmamma) hade anordat med ett studiebesök på Tyresö veterinär klinik.  Det betyder att jag och matte gick in där med alla dom andra valparna och fick kolla runt överallt,  och stå på bord och äta massa godis.  Utan några läskigheter alls faktiskt!! Det var oxå en veterinär där som visade oss allihopa runt och pratade lite om hantering och hundens tillstånd.  Man kunde även ställa sina frågor till henne om sånna kom upp!


Nu väger jag faktiskt 8,1 kg..   Vad väger ni?  





Av Ego Dog's - 5 september 2011 08:06

  

Japp i helgen knep Egovalparna BIR och BIM på specialen i Torsåker! Båda valparna uppförde sig väldigt bra under hela dagen, och duktiga Elin hade ringtränat Tindra så hon stod som en staty under bedömningen, det är inte illa pinkat för en fem månaders valp! Silver BIR valp och Tindra BIM valp, Silver vart även BIS puppy!! Kul, är det någon av era ndra som har några aktiviteter på gång med valparna, kurser, träningar eller utställningar?

Ovido - Quiz & Flashcards