Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Ego Dog's - 28 juni 2011 06:42

Jag hade Silver och Tindra på valpkurs igårkväll, jag skrattar många gånger när jag ser dom hundarna! Det händer så mycket, ja allt på en och samma gång. Igår hade vi inkallning, koppelgång och hantering på schemat. Först skulle alla ägare kalla in valparna i koppel från en leksak jag drog på marken och retades med, Tindra vänder i luften imellanåt och Silver är snabb som vinden! Hanteringen verkar gå frammåt! Det är inga protester när vi skulle sätta på valparna en strumpa foten eller när dom slänger runt valparna på rygg i knät för en gos-stund! Hur går det för er andra med hanteringsbiten?


Sen vill jag slänga in en liten varningsflagg - fästingar! Nu har jag plockat tre stycken på Plätt igårkväll för att jag för sen med att droppa på nya droppar med frontline, nu kan ni börja använda fästingmedel på era valpar, men för guds skull akta er för Scalibor!


Hur gick det för valparna att få sin 12 veckors spruta? Slänger in lite bilder från valparnas barndomshem... tänk att 12 veckor går så fort!


   



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards