Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Ego Dog's - 8 juni 2011 11:39

Hejssan alla! 

Jag ska skriva engelska eftersom min skriftlig svenska är inte så bra (även om jag har studerat svenska med bra betyg i gymnasiet men det var många år sedan :D !) Min engelska är inte bättre, men jag ska försöka!


Ilo lives with me Aino, my boyfriend and my older pumiboy Aatos in Espoo near Helsinki. Everything is going well and she gets along well with my 3 years old Aatos. Ilo is just full of joy and energy and is very curious. We have met lot of people and for exemple travelled by train and subway. She likes playing with toys and really loves food :D !


On Friday I was training agility with Aatos and my friends and Ilo was of course with us at agilityfield observing the world. She even got up to run the small tunnel :). On Saturday there was my cousin's graduationparty very close in neighborhood  and Ilo was also invited. She just loved everyone and played with children! A little bit she was first afraid big moving balloons but after taking a closer look with those scary things it was ok :) .


    It is not always so easy to take a photo of a pumipuppy full of energy :))


   Ilo with Aatos at agilityfield

Av Ego Dog's - 8 juni 2011 06:55

Gud vad roligt att sätta på datan till morgonkaffet! Vad många inlägg vi har fått ihop! Och första dagen bloggen rullade (igår) hade vi näst intill 100 besökare, gör lite reklam på era privata bloggar för vår valpblogg så hoppas vi fler hittar in till Sveriges coolaste valpar!


  Exa och Ilo 5 veckor unga


Ja här hemma är det full fräs som vanligt, och det blir inte lugnare av ligisten Sixten som bor här tills nästa torsdag då Linda kommer och hämtar honom efter sin tjänsteresa, sen ska jag njuta gott folk, av tystnaden och sinnesro och av känslan av att inte behöva torka kiss, klappa i händerna, se rolig ut eller gå runt och prata bebisspråk och vara övertydlig som om man hade en utvecklingsstörd inneboende... ja vänner, njut av era valpar, jag njuter av att jag får följa dom på distans en stund nu! Phuuuu!


Vi måste ju hotta upp bloggen lite med en header, och fråga inte mig om hur man gör sånt... jag är glad om jag kan sätta på min data! Är det någon av er andra som är lite estetisk lagd och teknisk, jag är varken eller...


Och sen undrar jag om nån skulle vara intresserad av kennelkläder? Ja nu menar jag inte en ful jävla keps med helt rak skärm, eller en väst som ser ut att vara sydd år världens tjockaste man, utan nån snygg fleece tröja, luvtröja, nått linne eller så.... med loggan och så tänkte jag mig texten "Dogs for sports" eller nått annat klitchigt... vad sägs vänner? 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards