Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Ego Dog's - 19 augusti 2011 16:35

  

Från vänster, Silver, Exa, Tindra (som ligger ner) och Sixten (som jag håller i)


Tack alla valpar som kom på årets pumiträff! Det var jätte mysigt och roligt att få umgås med er allihopa. Det värmer i hjärtat när jag ser er med era valpar, ni lägger så mycket tid och engagemang på träning, vilket jag vet kommer ge utdelning längre fram! Det är en sån härlig känsla att få träffa "mina" valpar och bara njuta, glada käcka och vackra valpar!


Det spånas på nya aktiviteter för Ego Dog's valparna, en mer ingående klippkurs, ringträning för er som vill visa hundarna på utställning, gemensamt MH och ett "kennelläger" står på ösnkelistan för 2012. Jag hojtar till så fort några datum är satta. Jag kommer sätta datumet i god tid, så ni alla hinner planera.


Jag ska ev få passa Exa när Johanna ska resa bort en vecka i september, då kan vi ju passa på att träffas, busa och träna Silver, Exa och Tindra!


Ego Dog's Amazing Silver Af Ydor "Silver" vann Valpklassen i pumiracet! Grattis "Sillen" och Katta!

Av Ego Dog's - 19 augusti 2011 13:23

Hejhej! 


I helgen var det pumiträff, Silver, Wilma och Mamma hade jag med mig! Tycker att det var en jätte mysig helg.  Roligt att få se några av dom andra valparna:) Sixten och Exa. Tindra och Elin var där oxå, men dom har vi träffat innan oxå. Silver tyckte att det var skita kul att visa för alla vilken stor och fin kille han har blivit!


Silver och jag har även börjat på en kurs nu i veckan. Unghundskurs! Till nästa vecka ska vi ha tränat inkallning med störning, slalom och sen en massa lek såklart!  

Jag tycker att Silver är jätte duktig när vi tränar.  Han kommer verkligen in i ett fokus som jag gillar!  

Något Silver verkligen tycker om, det är att leta leksaker... hemma och i skogen!  Shit vad han kämpar, man ser hur nosen går i hundraåtti! DUKTIG.  


Gillar de andra valparna att bada??  Det gör min!! 
 

 Han kan simma utan flytväst, men hans matte vill att den ska vara på!

Ovido - Quiz & Flashcards